Beställningsvillkor

Dessa villkor gäller för www.destore.fi.

 

Beställning

Kunden gör sin beställning genom att plocka varor i webbshopens varukorg och betala dem i kassan. Efter genomförd beställning och godkänd betalning får kunden automatiskt en beställningsbekräftelse till sin e-post. Kunder ansvarar för att korrekta och kompletta uppgifter uppges i beställningen. Minderåriga (under 18 år) kan inte beställa i vår webbshop utan förmyndares godkännande. Genom att slutföra beställningen godkänner kunden leveransvillkoren.

Priser och betalning

Alla priser i webbshopen är angivna i euro och inklusive 24 % moms. Betalningen görs genom betalningstjänsten Checkout Finland Oy som förmedlar din betalning till oss. I vår webbshop kan du betala genom direktbetalning med din internetbank(betalknappar) eller med kreditkort. Checkout erbjuder betalning med alla finländska bankers betalknappar och Nets kreditkort. Checkout är en trygg betalningstjänst och tjänsten är lagenligt registrerad i Finansinspektionens register. Du gör din beställning i nätbutiken och väljer betalningsalternativ varvid transaktionen övergår till betalningssystemet. Då du har godkänt betalningen och skickas du automatiskt tillbaka till vår webbshop. Betalningen görs till Checkout Finland Oy:s konto och överförs därifrån till oss. Checkout upprätthålls av Checkout Finland Oy, FO-nummer 2196606-6.

Leverans

Vi levererar produkter och tjänster inom Finland(+Åland), Sverige och Norge. Beställningen levereras via Posti. I Finland levereras produkten direkt till beställarens adress.

Kunder på Åland, i Sverige och Norge

Kunder bosatta i Sverige och Norge eller på Åland är också välkomna att handla hos oss och skall då kontakta oss per e-post före beställning. För dessa beställningar gäller skilda frakt- och betalningsalternativ. Kunder på Åland och i Sverige och Norge handlar momsfritt hos oss. Kontakta Destore.fi om du vill göra en beställning utanför Finland: info@destore.fi 

Alltid fri hemleverans

Alla beställningar i vår webbshop så levereras fraktfritt till kundens adress. Fri leverans gäller inte för kunder utanför Finland. Alla beställningar levereras inom 10 arbetsdagar. Vi ansvarar inte för förseningar av leveranser till följd saker vi inte kan påverka t.ex. transportstrejk.

Ångerrätt och returnering av vara

Konsumentkunder har ångerrätt på beställningar i 14 dagar från mottagande/ avhämtning. Ångerrätter gäller endast om varan returneras i sitt ursprungliga skick. Ångerrätten gäller inte specialbeställda eller kundspecifika varor. Kontakta oss alltid vid returnering eller byten. Kontakta oss på telefonnummer 045 8819 160 eller e-post info@destore.fi. Kontakten skall ske inom 14 dagar från mottagandet/avhämtningen av beställningen och därefter ska kunden utan dröjsmål returnera varan till oss. Kunden betalar returneringen av varan och även fraktkostnaderna som Fma Thomas Björklund betalat för leveransen. Leveranskostnaderna dras av från köpesumman i samband med återbetalningen. Fma Thomas Björklund löser inte ut returnerade paket skickade mot postförskott. Kunden ska vid kontakten uppge sitt kontonummer för återbetalning till Fma Thomas Björklund.

Reklamation av vara

Felaktig eller skadad vara returneras kostnadsfritt. Kunden ska utan dröjsmål kontakta oss per e-post eller telefon och meddela om felet och samtidigt uppge huruvida en ny, ersättande vara eller återbetalning önskas. Kontakta oss på telefonnummer 045 8819 160 eller e-post info@destore.fi. I fall återbetalning önskas, ska kunden uppge sitt kontonummer.

Garanti

Alla motorfordon som inte är väg-registrerade, klassas som tävlings/lek-fordon. De omfattas endast av en funktionsgaranti mot fabrikationsfel. Detta innebär att maskinen skall fungera tillfredsställande när den används första gången. Eventuella brister och fel som finns vid leverans skall genast rapporteras. Detta gäller för samliga fordon i segmentet, oberoende av fabrikat eller prisklass. Nya motorfordon som är väg-registrerade har 6-månaders garanti mot fabrikationsfel. För att garantin ska gälla måste du följa service enligt servicedokument. Denna service skall utföras av auktoriserad verkstad. Glöm inte att spara kvitton från serviceverkstan. Garantin täcker inte: Fel/skador uppkomna p.g.a. handhavandefel, oaktsamhet, skada, bristfällig/ felaktigt utförd service, förslitningsdelar som t.ex. däck, batteri, bromsdelar, drivrem, lager/bussningar/tätningar, lampor etc. Garantin täcker heller inte karosseriplast eller korrosion (om inte skadan fanns redan vid leverans). Alla garantier börjar gälla samma datum som varan köps eller tagits emot. (kvittodatum).